/Garanti og reklamasjon
Garanti og reklamasjon2018-11-19T12:05:09+00:00

GARANTI

Garanti er ikke lovbestemt og er noe som blir gitt fra produsenten av produktet. Tiden på en garanti kan variere, men er normalt 1-2 år. Ta kontakt med oss om det er noe du lurer på, så finner vi en løsning så alle blir fornøyde.

Garanti formstøpte produkter: Det er gitt 2 års garanti på formstøpte produkter. For garanti kan du ta kontakt direkte med Hørselslaben

Garanti standard produkter: Det er normalt gitt 1 års garanti på produkter med standard passform, men den kan være lenger. Normalt tar du direkte kontakt med produsent av produkt for garanti, men ta gjerne kontakt med oss.

REKLAMASJON

Opplever du feil eller mangler på ditt produkt kan du klage ved å benytte deg av den lovpålagte reklamasjonsretten. En reklamasjon gjøres direkte til Hørselslaben. En reklamasjon skal skje innen rimelig tid etter feil er oppdaget. Reklamasjonstiden er ikke mindre enn 2 år og kan være opp i mot 5 år. Tid for reklamasjons varierer fra produkt til produkt, så vennligst ta kontakt dersom du har spørsmål.

Saker som ikke dekkes av GARANTI eller REKLAMASJON:

  • Bruksslitasje på produkt, kabler eller materiale.
  • Feilbruk eller uforsiktig bruk.
  • Produkter tette av ørevoks.
  • Skader grunnet fuktighet.
  • Endring av konstruksjon av uautorisert personell.
  • Driverfeil på ørepropper som er enn 2-3 år.
  • Dårlig passform på grunn av forandring av ørets størrelse og/eller fasong.
  • Produkter som er mistet eller stjålet.

KLAGE PÅ PASSFORM

Ved kjøp av formstøpte ørepropper gir vi 2 måneder klagefrist på passformen. Du er selv ansvarlig for å teste ditt formstøpte produkt når det blir mottatt og ta kontakt dersom du føler noe kan være feil.